Caresse gsm - Tunstall

Wat is de Caresse gsm?

De Caresse gsm is de Telecare unit van Tunstall met een geïntegreerde gsm-module. Hiermee kan de unit gebruikmaken van mobiele telefonienetwerken, waardoor hij kan worden gebruikt wanneer er geen vaste lijn voorhanden is. De Caresse gsm maakt ook gebruik van het door Tunstall gepatenteerde ST protocol, hetgeen garant staat voor een betrouwbaardere communicatie met een meldcentrale via het gsm-netwerk. De Caresse gsm kan door middel van een toetsenpaneel eenvoudig worden geprogrammeerd en wordt simlockvrij geleverd zodat de Telecare-dienstverlener vrij is om dat mobiele netwerk te kiezen dat het beste bereik heeft op die locatie.

Hoe werkt de Caresse gsm?

De gebruiker kan hulp inschakelen door op de grote knop van de Caresse gsm te drukken, of op de rode knop van de persoonlijke zender die hij bij zich draagt in huis. De oproep wordt verzonden naar de meldcentrale die 24 uur per dag bemand is. De gegevens van de melding (naam, adres en andere relevante gegevens van degene die heeft gealarmeerd) verschijnen hier op het scherm. Degene die de melding binnenkrijgt kan via de luidspreker/microfoon van de Caresse gsm unit communiceren met de persoon die heeft gealarmeerd en beslissen over handelingen die moeten worden ondernomen, zoals het bellen van een familielid of het inschakelen van hulpdiensten. De Caresse gsm dient tevens als platform voor Telecare in huis, waarmee de omgeving 24 uur perdag in de gaten wordt gehouden. Er kan op basis van de behoefte van de gebruiker worden gekozen uit een groot aantal draadloze sensoren die discreet in huis worden geplaatst. In geval van brand, wateroverlast of een gaslek gaat er hoorbaar een alarm af en gaat er via de Caresse gsm en dus via het gsm-netwerk een bericht naar de meldkamer.

Voor wie is de Caresse gsm?

De technisch vernuftige Caresse gsm biedt een hoge mate van flexibiliteit en is daarom voor veel doelgroepen geschikt, zoals personen die:

  • Ouder en/of beperkt mobiel zijn
  • Chronische ziekten hebben, zoals dementie, hartaandoeningen, COPD etc.
  • Lichamelijke of zintuiglijke beperkingen hebben
  • Leerproblemen hebben
  • Uit het ziekenhuis zijn ontslagen, maar thuis nog ondersteuning nodig hebben
  • Slachtoffer zijn geweest van huiselijk en/of racistisch geweld, herhaaldelijke mishandeling of beroving in eigen huis nadat de dief onder valse voorwendselen binnenkwam
  • Problemen hebben rond de veiligheid van het gezin of bang zijn voor criminaliteit
  • Alleen wonen, ongeacht de leeftijd
  • Thuis voor iemand zorgen

Naast alle voordelen die de Lifeline GSM de gebruiker biedt, is het voor familie, verzorgers en vrienden van de betrokkene een veilig idee dat hun dierbare met een eenvoudig en slim hulpmiddel persoonlijk om hulp kan vragen overal in en om het huis, wanneer hij/zij dat ook maar nodig heeft.

Nous serions heureux de vous en dire plus sur ce produit.

02 510 00 70
19
Mar

Général

Coronavirus

21
Mar

Soins intelligents et sûrs

Tunstall partage ses idées et ses innovations sur le Health & Wellness Digital

Newsletter

Restez au courant